Rozhovory: středa 12.7. od 11:00 hodin - IVAN BARTOŠ, předseda České pirátské strany......... čtvrtek 13.7. od 11:00 - MILOŠ PETERA, předseda představenstva VaK Nymburk........... pondělí 17.7. od 11:00 hodin - VLADIMÍR VOMÁČKA, obchodní ředitel společnosti Energetix.............. úterý 18.7. od 11:00 hodin - ZDENĚK HAZDRA, ředitel Ústavu pro studium totalitních režimů............ čtvrtek 20.7. od 11:00 hodin - TOMÁŠ MACH, zastupitel města Nymburk................... pondělí 24.7. od 11:00 hodin - PAVEL FOJTÍK, starosta města Nymburk................ úterý 25.7. od 11:00 hodin - KAREL OTAVA, starosta města Lysá nad Labem............. Dotazy posílejte na studio@radiopatriot.cz nebo přes kontaktní formulář na webu..........


Předpověď počasí
  • 0

Město jedná o modernizaci nymburského nádraží včetně jeho okolí. Měla by se také zvýšit rychlost vlaků a zrušit nástupistě v Depu

NYMBURK – Vedení města jedná se zástupci SŽDC (Správa železniční dopravní cesty) a SON (Správa osobních nádraží) o modernizaci trati, nástupišť, celého nádraží. Současně je zadávána i projektová dokumentace na systém Park & Ride („zaparkuj a jeď“). Společně s modernizací železničního nádraží chce město řešit i přednádražní prostor. Ten se týká hlavně terminálů pro autobusovou dopravu.

„Jedná se o čtyři do určité míry samostatné akce, které spolu ale více, než úzce souvisí a je potřeba věnovat maximální úsilí jejich koordinaci – 1. modernizace tratě, 2. úprava výpravní haly a budov nádraží, 3. parkoviště P+R a 4. přednádražní veřejný prostor,“ informoval o plánech místostarosta Ing. arch. Jan Ritter.

Správa železniční dopravní cesty představila zástupcům města Nymburk připravovanou modernizaci tratě. Cílem modernizace je zajištění bezpečného a spolehlivého provozu, zajištění potřebných parametrů pro provoz nákladní dopravy, splnění parametrů daných legislativou a zrychlení osobní dopravy zvýšením traťové rychlosti, umožněním přípojových skupin osobní dopravy. Zvýšení rychlosti je momentálně limitováno směrovým obloukem na kostomlatském zhlaví. V rámci modernizace možná dojde k odstranění zmíněného oblouku a přeložce trati do nové polohy. Tato varianta vedení železniční trasy je již zanesena v územním plánu jako prostorová rezerva. Stavba počítá se zrušením obou stávajících přejezdů ve stanici a zrušení nástupišť v Depu. Jedním z dalších cílů stavby je i snížení hlukové zátěže ve městě od vlakové dopravy. Na základě hlukové studie dojde k návrhu protihlukových opatření.

V rámci modernizace jedná město se SŽDC a SON (správa osobních nádraží) o novém řešení či rekonstrukci výpravní haly a celé budovy nádraží. SŽDC proto vypsalo výzvu na studii nového nymburského nádraží.

Komunikace mezi městem a SŽDC s.o. i nadále pokračují. Společně s modernizací železničního nádraží chce město řešit i přednádražní prostor. Ten se týká hlavně terminálů pro autobusovou dopravu. V přípravě je i zadávací a projektová dokumentace na systém Park & Ride („zaparkuj a jeď“).


Leave a Reply

Vyhledávání na webu

Tip pro Vás…

Zpravodajství – rubriky

Aktuální akce v Polabí

facebook.com/radiopatriot

Doporučujeme…